W KLASACH PIĄTYCH TWORZYLIŚMY „HISTORYCZNE LAPBOOKI”
Lapbooki to własnoręcznie wykonane „książki”, gromadzące informacje na dowolnie wybrany temat. Kształt, forma, technika wykonania zależą od wieku ucznia i wybranego tematu.
Lapbooki to własnoręcznie wykonane „książki”, gromadzące informacje na dowolnie wybrany temat. Kształt, forma, technika wykonania zależą od wieku ucznia i wybranego tematu.
Zabawa w procesie dydaktycznym jest wykorzystywana w wielu metodach aktywizujących, a podczas lekcji języka polskiego można sięgnąć po plastikowe klocki jako atrakcyjny środek dydaktyczny. Tym razem uczniowie klas 5b i 5c pracowali metodą nauczania twórczego myślenia, a więc Lego Logos. Zajęcia, podczas których piątoklasiści analizowali i syntezowali treści, rozwijali kreatywność oraz kształcili umiejętność pracy zespołowej, pokazały, jak wyjątkowych konstruktorów mamy w naszej szkole. Uczniowie wykreowali zaś świat przedstawiony omawianej lektury pt. „Tajemniczy ogród” autorstwa F. H. Burnett.
10 kwietnia, na niespełna miesiąc przed egzaminem ósmoklasisty, uczniowie kl. 8a wraz z wychowawczynią panią Sylwią Matusiak uczestniczyli w Dniach Otwartych lubańskich szkół średnich. Nasza młodzież odwiedziła tego dnia trzy placówki edukacyjne: ZSZiO im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej, ZSP im. A. Mickiewicza oraz ZSEM. Ósmoklasiści obejrzeli prezentacje dotyczące kierunków nauczania w poszczególnych szkołach, zwiedzili sale i pracownie do nauki zawodu, rozmawiali z nauczycielami i uczniami, jak również aktywnie uczestniczyli w wielu różnorodnych, przygotowanych na ten czas pokazach oraz warsztatach.
Na lekcji plastyki w klasie 4c wylądowało UFO, a z nim kilku przybyszów z dalekich planet.
Dnia 8 kwietnia br. grupa chętnych uczniów z klasy ósmej i klas siódmych naszej szkoły, udała się do pod opieką nauczyciela historii i opiekunów do Rogoźnicy (powiat strzegomski, województwo dolnośląskie) aby podsumować trudną tematykę II wojny światowej, poznawaną przez uczniów na lekcjach historii.
Czy można wykorzystać plastikowe klocki w nauce języka angielskiego? Oczywiście, że tak. Przekonali się o tym uczniowie klasy 5a, którzy z ogromnym zaangażowaniem utrwalali słownictwo oraz struktury gramatyczne w czasie Past Simple podczas zabawy klockami. Kolejnym punktem lekcji był SHOPPING, czyli wykorzystanie niesamowitych budowli do tego, aby opisać, gdzie najchętniej robimy zakupy i oczywiście, co kupujemy. Wszystkie powstałe obiekty prezentowały się fantastycznie, a piątoklasiści kreatywnie współpracując, zapomnieli, że w zasadzie to powtarzali wiadomości do sprawdzianu...
We współczesnym świecie wychowanie człowieka twórczego okazuje się koniecznością, a kreatywność staje się receptą na radzenie sobie z wszelkimi zmianami. Dlatego tak ważne jest angażowanie wszystkich zmysłów w procesach poznawczych czy inicjowanie zagadnień problemowych rozwijających nieszablonowe myślenie. Łamigłówki realizowane w ramach ogólnopolskiego projektu „Polak ma essę!” w pełni to potwierdzają. Tym razem uczniowie klasy 5b zmierzyli się z kolejnym zadaniem w związku z udziałem w projekcie. Piątoklasiści tworzyli historie z alfabetycznym zacięciem, których wyrazy zaczynały się od kolejnych liter alfabetu.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Międzynarodowym Festiwalu Sztuki COLOR ART uczestnicząc w konkursie "Wszystkie kolory muzyki".
Uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w Miejskim Konkursie na "Pisankę wielkanocną z motywem lubańskim".
27 marca, w siedzibie Zespołu PCE w Lubaniu, odbył się finał „IV Powiatowego Konkursu Matematycznego klas VII-VIII Szkół Podstawowych”. Naszą placówkę reprezentował Paweł Kiełdanowicz (7a), który najpierw okazał się najlepszy podczas eliminacji szkolnych. Nasz uczeń przeszedł też brawurowo półfinał (online) – wygrywając go. Natomiast w samym finale konkursu Paweł zajął prestiżowe I miejsce (ex aequo z rówieśnikiem z SP1 Olszyna), uzyskując zaszczytny tytuł Laureata. Serdecznie gratulujemy zwycięstwa i życzymy kolejnych sukcesów! Brawo!