Grudniowa pogoda nie umożliwia nam zabaw na śniegu, dlatego podczas zajęć dzieci stworzyły sztuczny śnieg, z którego mogły robić kulki, rzucać i przesypywać. Dodatkowo sztuczny śnieg daje wspaniałą okazję zabawy sensorycznej. Dziecko dotyka, bada, analizuje, odczuwa i ma wspaniałą zabawę.
W środę w żłobku odbyła się wigilia Świąt Bożego Narodzenia. Dzieci dzieliły się opłatkiem, a potem zasiadły przy wigilijnym stole, aby zjeść pyszny barszczyk oraz pierożki. Odświętne stroje podkreślały powagę dzisiejszego dnia, a w tle było słychać kolędy. Wszystkimi życzymy WESOŁYCH ŚWIAT.
Koordynacja wzrokowo - ruchowa jest to umiejętność łączenia tego, co oczy widzą z tym, co dłonie wykonują. Taka koordynacja jest niezbędna do wykonywania wielu czynności takich jak: pisanie, rysowanie, manipulowanie. Nasza zabawa to manipulowanie pudełkiem tak, by piłeczka wpadła do otworu.
Praca plastyczna przedstawiająca zimową śnieżynkę. Praca ma na celu rozwijanie inwencji twórczej i doskonalenie sprawności plastycznych. Pracę można podziwiać na wystawie w szatni żłobkowej.
Dzieci z ogromnym zapałem zabrały się do pracy, czyli do dekoracji pierniczków, lukrowały, ozdabiały różnymi kolorami posypek, układały wzorki, potem przyszedł czas na degustację. Pierniki były pyszne!
W tym tygodniu w naszym żłobku unosił się zapach korzennych przypraw. Był to pracowity czas, albowiem dzieci piekły pierniczki. Poznawały składniki i sposób wykonywania ciasta. Wałkowanie cista i wykrawanie foremkami bardzo spodobało się dzieciom.
Pszczółki miały trudem zadanie, musiały ozdobić papierowe choinki. Dzieci z wielkim zapałem przyklejały kolorowe pompony i swoje choinki posypały brokatem, by każdy mógł je podziwiać w szatni starszego żłobka.
W piątek 6 grudnia odwiedził nas św. Mikołaj z workiem pełnym prezentów. Dzieci wypatrywały Mikołaja i nasłuchiwały dźwięku dzwoneczków, które słychać było z daleka co świadczyło, że zbliża się Mikołaj.
Dzień ubierania choinki w naszej grupie jest wyjątkowy. Dzieci z wielkim zaangażowaniem zawieszały ozdoby, a gdy choinka była pięknie udekorowana, to w naszej sali zapanował świąteczny nastrój. Następnie ubraliśmy filcową choinkę oraz ułożyliśmy z rozrzuconych elementów choinkę. To zadanie wymagało od dzieci spostrzegawczości i logicznego myślenia.